PERSEFÓNA

(Znovuzrozující se)


Jsem ta, skrze níž se zpívá 

Jsem ta, skrze níž se taje

Jsem ta, skrze níž se schází 

Jsem v zimě paměť léta 


Jsem oblaka pekla, jež se trhají

Jsem chrám něhy v ženských šatech

Jsem vlčím steskem na potřísněných vratech

Jsem pěnou stáda, když mě vzývají


Jsem kapka, jíž se přihodila řeka

Jsem elixír, jenž se přerozuje procházejíc světy 

Jsem význam, jenž se proměňuje v půli věty

Jsem lázeň světla, jež tryská nad oblaka


Jsem kapka, jež se svléká procházejíc těly 

Jsem nahá řeka, z níž mniši oněměli


Jsem věčně trvající jaro

Jsem píseň, která neusychá

Jsem pramen, který sebe sama sytí

Jsem smrt, jíž se přihodilo žití


Jsem studna v přítmí za oblaky 

Jsem láska, jež chce tě

A ty ji taky


Jsem volnost, jež se vzkříšit nedá 

Jsa krví křtu

A křikem vřesu

Jsem čerstvost, jež sama v trávu sedá


Jsem sklizeň po sta létech zimy

Jsem to nejbližší, kdyžs byl léta cizí


Jsem propuštění z otroctví 

Po sta létech dřiny 

Jsem slepota v bezpráví 

Jsem rozpuštění viny


Jsem tvůj nádech 

Pred vítězstvím 


Tvuj výdech

Před smrtí 


Jsem terč

A tys můj šíp


Jsem umem umu

Jenž smrt nevezme ti


Jsem to, co ty nejsi

Když se zpivá v já


I když mě nehledáš

Tys můj 

& Já sem tvá 


*


20.3.2024

Komentáře

Oblíbené příspěvky