Volání muezzina
Jsme jako chléb
Který byl stvořen se všemi potřebnými
ingrediencemi,
moukou, mlékem, krví, solí a střelným prachem:
aby v peci a hmoždíři světa
byl dopečen do své plné podoby,
pakliže světu dovolíme konat jeho práci.
Jsme mouka a svět je hmoždíř.
Jsme střelný prach a svět je arkebuza.
Jen je třeba plně důvěřovat,
že jest to tak dobře zřízeno.
Obnažit se pro ruce světa
které nás celý život tvarují
skrze naše rodiče
a všechny naše blízké,
které milujeme, i nenávidíme.
Jak by se mohl jakýkoli
příběh odehrát náhodou
nebo nedopatřením?
Copak není každý výstřel,
každé zachvění boků velké tanečnice?
Uskutečněno v neskonale
krásné geometrii
hvězdného rytmu, v němž
víří každý elektron
neomylně po své dráze?
Proč nedůvěřovat,
že vše je tvarováno a hněteno
božsky?
To je důvěra v proces.
Ty jsi chléb
Ty jsi porod
Ty jsi růže
Ty jsi blesk i soumrak,
stín osla
ale i Úsvit.
Ty jsi i to,
co brání procesu,
co říká NE,
co stojí jako býk na zadních,
když je veden na porážku.
Ale co jemu to platné?
Proto řekni Ano
svému kvašení,
své popravě,
svému tání,
své hudbě na hostině
lásky.
To je svatba,
na kterou jsi byl
pozván ke svatému
stolu bytí.
Ty jsi ženich
i nevěsta.
Stůl i chléb,
i host.
Kam běžíš?
Jako býk za senem?
Kde se zas vzpečuješ,
u čích vrat postáváš,
ty olysalý hlupáku?
Máš, co jiného na práci?
Když tě Pán volá
k hostině?
Vše je
prostřeno
po věky
věků
právě
teď.
Tak se už nevzpečuj
a nech dít, co
se právě děje
a ponoř se do toho celým
svým srdcem a bytím.
Slyš volání muezzinovo -
volání pekaře,
volání nahaněče
božského dobytka.
Jsi stáj
i pirueta.
Už neuhýbej
před svým určením.
Že sebe
dostihneš
bylo dáno
před zrozením
světa.
V extázi
se skloň
před nezrozeným
ševelením
nápoje.
Nádoby není
Není kam jít
Nádherný
OdpovědětVymazat